JellyPages.com

Saturday 26 November 2011

Bermulanya 1433H...

Bismillah..
Alhamdulillah kupanjatkan segala rasa kesyukuran kepada Allah swt kerana dengan izinNya, masih lagi diri ini diberi peluang untuk meneruskan kehidupan sebagai Muslimah dan kini masuknya 1433H...
Dan hari ini juga, bermulanya kehidupan baru..
Setelah satu tahun berlalu, cuba kufikirkan, apa yang telah aku lakukan selama ini.. ?
Dalam tempoh setahun, terlalu banyak perkara yang berlaku..
Menjadi seorang pelajar universiti, belajar undang-undang, dan masih belum mengenali manhaj yang benar...
Dalam masa setahun juga, aku mula dijinakkan untuk lebih mendalami ilmu agama...
Perubahan yang paling besar berlaku...
Aku bertemu dengan Manhaj Ahli Sunnah Wal Jamaah..
Subhanallah!!
Hamba bersyukur ya Allah, kerana Allah memilih hamba sebagai salah seorang yang bertuah...
Aku berbangga menjadi orang yang 'asing'..
Aku gembira tatkala bersama sahabat semanhaj...
Aku gembira dengan kehidupan sekarang...
Biarpun pada 1432H yang baru sahaja berlalu, hidupku bercampur aduk...
Aku berazam, masuknya 1433H ini, aku akan cuba menjadi....
Insan yang benar-benar mempraktikkan apa yang ada dalam Al-Quran dan Sunnah...
Menjadi insan yang kuat imannya untuk berdakwah kpd keluarga tersayang...
Dan menjadi seorang wanita solehah yang mendambakan syurga yang hakiki....
~ InsyaAllah ~

No comments:

Post a Comment